BUDYŃ CZEKOLADOWY WITARIAŃSKI – BEZ CUKRU I MLEKA

BUDYŃ CZEKOLADOWY WITARIAŃSKI

Ze słodyczy uwielbiam czekoladę. Najlepiej gorzką, taką powyżej 70% zawartości kakao. Nie dość, że zawiera magnez, który pijąc kawę, wypłukujemy z organizmu, to jeszcze znajdują się w niej endorfiny -nasze cegiełki szczęścia. Nie polecam jednak zajadania się czekoladą bez umiaru aby być szczęśliwym – bo niestety skutek może być odwrotny. O szczęście musimy zadbać świadomie i osobiście. Aby jednak „przemycić” to co zdrowe do naszej kuchni polecam budyń czekoladowy witariański. Co to znaczy „witariański”? otóż Witarianie, to ludzie, którzy jedzą tylko rośliny i to w formie surowej i tą surowością właśnie różnią się od wegetarian i wegan.

Wystarczą 3 składniki i kilka zaledwie minut, aby ten deser przygotować.

 

budyń czekoladowy

 

Budyń czekoladowy witariański

SKŁADNIKI DLA 1 OSOBY

1 dojrzałe awokado
1 łyżeczka lub łyżka miodu (w zależności od upodobań do smaku słodkiego)
2 łyżki kakao ciemnego lub karobu (trzeba pamiętać, że karob jest słodszy w smaku)

PRZYGOTOWANIE

budyń czekoladowy

Awokado przecinamy na pół i wyciągamy pestkę, a następnie łyżką wydłubujemy miąższ ze skórki i wrzucamy do blendera, miksera lub innego robota kuchennego.
Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy na wysokich obrotach aż uzyskamy spójną masę o konsystencji gęstego budyniu.

budyń czekoladowy

budyń czekoladowy z awokado via pinterest.com

Jeżeli ktoś lubi eksperymentować ze smakami może podczas mieszania dodać parę kropel nalewki waniliowej własnej roboty, lub likieru amaretto albo odrobinę sproszkowanej papryczki chili lub cynamonu.

Budyń czekoladowy dla ucznia

Budyń czekoladowy z awokado mogę polecić dla uczniów zamiast pewnego innego kremu ala czekoladowego z marketów (bez nazwy), którym namiętnie smarują kanapki lub naleśniki. W tym sklepowym jest przede wszystkim ogromna ilość cukru, co sprzyja tyciu i uzależnieniu od słodyczy.

budyń czekoladowy
Nasz budyń czekoladowy zawiera awokado, które nie jest wyczuwalne w smaku, dlatego z łatwością przemycam je mojej córce.
Awokado zawiera kwasy Omega-3, Witaminę E, potasu więcej niż w bananie, glutationu, który jest fenomenalnym antyoksydantem.
To wszystko wpływa pozytywnie na prawidłową pracę mózgu, silne serce, długą młodość i zapobiega chorobom nowotworowym.

Tak więc na zdrowie – jedzcie ile wlezie!!!

Chcesz być na bieżąco – dołącz do grona naszych wspaniałych czytelników.

  • Koniecznie muszę spróbować! Sama robię domową nutellę, ale na bazie kaszy jaglanej. Takiej z awokado jeszcze nie próbowałam 🙂

    • Sylwia Lifemaker

      Ciekawe… a gdzie znajdę przepis???

      • U mnie na blogu wraz z przepisem na pancakes 🙂 Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę pancakes albo nutella i znajdziesz 🙂

  • Uwielbiam taką zdrową wersje nutelli 😀 mniam!

    • Sylwia Lifemaker

      tak, tak… znam to uczucie…

  • Muszę wypróbować! 🙂

    • Sylwia Lifemaker

      Na zdrowie 🙂

  • Cudo! Znam ten patent, jestem weganką (od czasu do czasu się wyłamuję i zjem miód od znajomych pszczelarzy!). Taki budyń jest o niebo lepszy i zdrowszy niż ten tłuszczowonasycony-przecukrzony krem z marketów.

  • Jaki ekstra przepis!!! Czy można zastąpić awokado również innymi owocami?

    • Sylwia Lifemaker

      Można wszystko. Tylko będzie to miało już inną konsystencję i inne właściwości odżywcze. ale… gdzie jak gdzie, w kuchni jest nasze najlepsze laboratorium eksperymentalne

  • Pingback: piramida żywieniowa - szansa na długie i zdrowe życie()

  • Budyń kojarzy mi się z dzieciństwem i rodzinnym domem. Mleka unikam, więc twój przepis chętnie wypróbuję 🙂